Údaje o predajni sa načítavajú.

Vaše údaje boli odoslané.
Chcete zmeniť predajňu?
Zmeniť
Vaša predajňa Kaufland

Naposledy zvolená predajňa

Jednoducho JA

Akciová ponuka

Platnosť od 3.1.

Platnosť od 23.05.2019 do 29.05.2019

Otestujte sa

Aký typ stravníka ste?

Dali ste si do nového roka predsavzatie, že budete viac prihliadať na svoje zdravie? Ťažko sa vám táto méta pretavuje do každodenného života? V kolotoči povinností to nie je vždy jednoduché, ale my sme presvedčení, že každý sa dokáže stravovať zdravo a vyvážene. Ako? Poďte si urobiť malý test a zistite aký typ stravníka ste! Popritom vám ponúkneme celý rad skvelých tipov a lahodných receptov.

Odpovedzte na 5 jednoduchých otázok. Zároveň si poznačte, ako často a ktorý symbol ste si vybrali. Vyhodnotenie nájdete na konci testu.

Takmer nikdy nevarím. ✚

Keď varím, rád vyskúšam niečo nové. ■

Cez týždeň varím iba pre deti, a to musí ísť rýchlo. ✖

Klasické jedlá ako volské oko či bolonské špagety.  ♥

Obed si v obchode kupujem každý deň. ★

Minimálne jedenkrát týždenne si doprajem kebab.  ✚

Ak to má ísť rýchlo, dostanú deti z času na čas aj rybie prsty. ✖

Takmer nikdy. Uprednostňujem domácu prípravu. ■

Minimálne jedenkrát týždenne idem do fitka, alebo cvičím doma. ▲

Moja práca má prednosť. Na šport nemám čas. ★

Jedenkrát týždenne chodím na kolektívny šport. ♥

Šport je príliš namáhavý. ✚

Klasika s kávou, chlebom a džemom. ♥

Káva so sebou musí stačiť. ★

Raňajky robím pre rodinu. ✖

Doma si pripravím nízkotučné raňajky bohaté na bielkoviny, ktoré zjem v práci. ▲

Stačí mi kantína, tam mi stále chutí. ♥

Rád vyskúšam nové reštaurácie so zaujímavou gastronómiou. ■

Kamkoľvek idem jesť, sacharidy sú tabu. ▲

Obľubujem taliansku reštauráciu za rohom, najem sa tu rýchlo. ★

★: Vorkoholik

✖: Rodinne založený

✚: Gaučový typ

▲: Fitnes guru

♥: Konzervatívec

■: Milovník experimentu

Výsledok testu

Ktoré symboly sa vo vašom teste objavili najčastejšie?

Prečítajte si, aký typ stravníka ste, ale aj to, ako si jednoduchým spôsobom môžete vylepšiť svoju životosprávu. Na inšpiráciu vám poslúžia naše pestré recepty.

★: Vorkoholik

Poznáte to: ako zanietený pracant máte toľko povinností, že na vyváženú stravu jednoducho nemáte čas. Lenže, pravidelné a lahodné pochutnávanie si na zdravších jedlách nemusí byť zakaždým časovo náročné!

Raňajky sú ideálnym štartom do nového dňa. Vyčleňte si každé ráno 20 minút navyše a pripravte si cereálnu špecialitu z vločiek, semiačok a ovocia. Takáto dobrota vás jednak na dlhšiu dobu zasýti, zároveň dostanete do tela skvelú porciu cenných živín. Ako vorkoholik ju rozhodne potrebujete.

Na desiatu sa ideálne hodí naporciovaná zelenina či ovocie! Organizmus môžete povzbudiť napríklad zeleninovými tyčinkami s avokádovo-mangovým dresingom.  

Aby ste mali dostatok energie aj počas druhej polovice dňa, je potrebné myslieť na obedovú prestávku a dopriať si teplé jedlo. Vyčleňte si na obed presný časový úsek, aby ste sa následne mohli vrátiť s čerstvými silami opäť do práce. Nezabudnite ani na rýchlu večeru. Raz-dva si môžete ukuchtiť špenátovo-rybací nákyp, ktorý vás zasýti, ale organizmus príliš nezaťaží.

A ešte jeden podstatný fakt: myslite v rámci vyváženej životosprávy aj na pravidelný pitný režim. Neobmedzujte sa iba na kávu či sladené nápoje. Skvelou alternatívou je zelený čaj alebo domáce limonády.

Pre každý typ niečo

Recepty pre vorkoholika


✖: Rodinne založený

Príprava pestrej, vyváženej a čerstvej stravy pre celú rodinu je veľkou výzvou. Dá sa to však zvládnuť!

V čom je tajomstvo? Zapojte jednoducho všetkých členov rodiny! Nerobte veľké nákupy samostatne, ale premeňte celú problematiku výživy na zábavnú rodinnú tému. Sadnite si s rodinou raz do týždňa k spoločnému stolu a vyskladajte spolu týždenný jedálniček s konkrétnymi receptmi, na ktorých si všetci pochutia.

Nakoľko sú každodenné povinnosti veľakrát spojené s hektickosťou, uprednostnite rýchle jedlá. Na inšpiráciu vám rozhodne poslúži náš bohatý receptár, kde nájdete aj množstvo časovo nenáročných jedál. Sú to napríklad zapekané tortellini alebo špagety s domácou bolonskou omáčkou.

Mimochodom, celá vaša rodina sa pokojne môže podieľať aj na samotnej príprave jedál. Víkend je priam ideálny na spoločné rodinné varenie, ktoré prináša smiech a kulinársku radosť. Pri príprave domácej pizze sa nikto z členov rodiny nudiť nebude.

Myslite, samozrejme, aj na pracovný týždeň. Najlepšie bude, ak navaríte dve až tri lahodné jedlá (napríklad zapekané zemiaky), ktoré po vychladnutí naporciujete a zamrazíte. Budete ich mať dopredu pripravené, čím počas týždňa ušetríte čas a pre celú rodinu kedykoľvek bez problémov vyčarujete skvelú dobrotu.

Pridávame ešte tip na perfektný energetický doping – domáce guľôčky z orechov, ovsených vločiek a sušeného ovocia. Raz-dva sú hotové a chutia znamenito. Ideálny snack pre celú rodinu!

Pre každý typ niečo

Recepty pre rodinne založeného


✚: Gaučový typ

S novým rokom prichádzajú mnohé predsavzatia – schudnúť, zdravšie sa stravovať, viac sa hýbyť. A hoci vás zmáha lenivosť, pri troške premáhania zvládnete všetko ľahšie, ako si myslíte.

Skôr, než sa vydáte do práce, mali by ste si dopriať raňajky bohaté na cenné živiny. Favoritom číslo jeden je v tomto prípade zelené smoothie. Obsahuje celý rad lahodných ingrediencií – od hrušky, cez ananás, až po hrozno. Vynikajúco chutí a perfektne zasýti.

Do práce si nezabudnite zobrať zdravú desiatu. Rýchlo a bez väčšej námahy pripravíte napríklad celozrrnú bagetu s bylinkovou nátierkou a vajíčkom.

Na obede nepoškuľujte po vyprážaných rezňoch či klobáske. Vyberte si pestré šaláty s dresingom, orieškami a celozrnným pečivom. Nežiaduce kalórie tak vymeníte za zdravú porciu prepotrebnej energie.

Vo vašom jedálničku by mali byť zastúpené zdravé tuky a oleje! Odporúčame vám staviť na avokádo, nesolené oriešky, olivy a olivový olej, ako aj na ryby (losos, makrela). Zároveň je vhodné, aby ste sa vzdali potravín s nasýtenými mastnými kyselinami (čipsy, hranolky, šľahačka, tučné klobásy, atď.).

Ak hodláte schudnúť, je nevyhnutné opustiť gauč a večer začať športovať. Je to najlepší čas na ľahký silový tréning alebo dlhšiu prechádzku. Ak si nájdete chvíľu voľného času, aspoň trikrát do týždňa si zašportujte. Potom si môžete dopriať ľahké jedlo bohaté na bielkoviny, ktoré podporí formovanie svalov. Ak večer cielene zredukujete prísun sacharidov, prispejete k efektívnemu a cielenému spaľovaniu tukov.

Pre každý typ niečo

Recepty pre gaučový typ


▲: Fitnes guru

Pokiaľ je šport neoddeliteľnou súčasťou vášho života, rozhodne viete aj to, že pri športových výkonoch treba myslieť na adekvátnu výživu. V praxi by to malo vyzerať nasledovne.

Už pri raňajkovaní je podstatné, aby váš organizmus prijal všetky dôležité výživové látky, vďaka ktorým dostane základnú dávku energie. Zdravá porcia müsli alebo banánová kaša s orechmi a čerstvo zmixovaný drink vás postavia na nohy a perfektne pripravia na aktívny deň.

Ako typický fitnes guru dbáte na pravidelný prísun energie počas celého dňa. Odporúčame vám pripraviť si jedlo už vopred. Navariť si ho môžete buď cez víkend, alebo každý večer. V našom receptári nájdete celý rad lahodných fitnes receptov, ktoré si môžete zobrať aj so sebou do práce či na túru.

Počuli ste už o superpotravinách? Do tejto kategórie patria domáce i exotické potraviny s vysokým podielom živín (napr. brokolica, kel, maliny). Ideál pre každého športovca, a teda ja pre vás! Dbajte na to, aby ste práve spomínané potraviny zakomponovali do vášho každodenného jedálnička.

Na typickú športovú večeru sú ako stvorené hotové alebo podomácky vyrobené energetické tyčinky. V kombinácii so sušeným ovocím a hodnotnými obilninami vám dodajú dostatok energie na nové športové výzvy. Na zdravie!

Pre každý typ niečo

Recepty pre fitnes gurua


♥: Konzervatívec

Rutinné návyky do veľkej miery ovplyvňujú priebeh nášho každodenného života. Aspoň vo výžive však neuškodí občas urobiť malú zmenu, ktorá dokáže priniesť veľký účinok.

Vymeňte na raňajky toast s marmeládou za výživnejší krajec lahodného celozrnného chleba so syrom, hlávkovým šalátom a reďkvičkami. Do tela dostanete veľa energie a málo cukru. Aj váš obed môže byť pestrý a vyvážený. Pripravte si doma zeleninový šalát s kúskami kuracieho mäsa, zabaľte do misky a zoberte do práce. Počas obedovej prestávky si na takejto dobrote zgustnete.

Večer urobíte najlepšie, ak zredukujete prísun sacharidov v strave a uvaríte si nekomplikované, ale vyvážené jedlo. Naše odporúčanie: morčacie rolky so syrovou plnkou alebo losos so špenátom. Obe spomínané jedlá sú bohaté na celé spektrum výživových prvkov, a tak sa vyhnete neskorým večerným útokom na chladničku či maškrty.

Ak aj napriek tomu dostanete chuť na sladké či slané chrumky, siahnite po zdravších alternatívach. Medzi našich favoritov patria ovocné taniere namiesto čokolády, alebo mix sušeného ovocia s orieškami namiesto čipsov. Niečo podobné platí aj o večerných nápojoch. Vymeňte pohár oroseného piva za citrónovo-zázvorový ľadový čaj. Za pokus to rozhodne stojí.

■: Milovník experimentu

Je vyvážená a zdravá výživa dlhodobou prioritou vo vašom živote? Žiada sa vám napriek tomu viac experimentovania? Fajn! Máme tipy na spestrenie vášho jedálnička.

Istotne patríte k fanúšikom zeleného smoothie a výživného müsli. Vyskúšali ste ich na raňajky skombinovať? Stopercentné a energeticky silné raňajky plné chuťovej explózie. Stačí si do misky namiešať brusnicovo-mandľové müsli a špenátovo-hruškové smoothie. Raz-dva máte pripravenú špecialitu, ktorú si naplno vychutnáte.

Na rýchly obed v práci sú priam ideálne takzvané jedlá z „jedného hrnca“ (z angl. One-Pot). Sú absolútnym hitom a pastvou pre všetky zmysly. Všetky ingrediencie sa totiž pripravujú v jednom jedinom hrnci, čo šetrí čas i riad. A výsledok je skutočným chuťovým zážitkom!

Ak už sme pri rýchlych jedlách, nemožno opomenúť ani domáce polievky, ktoré stačí zaliať horúcou vodou – perfektný tip do kancelárie. Zabudnite na instantné polievky. Kulinárskym trendom sú pravé domáce! Tie prispievajú k zdravej životospráve.

V rámci pestrej výživy sa pokojne môžete inšpirovať prírodou podľa princípu „Eat the rainbow“ – „Jedzte pestrofarebne“. Vyskúšajte obohatiť jedálniček o potraviny najrôznejších farieb. Táto pestrosť je totiž zárukou širokého spektra vitamínov, minerálov a sekundárnych rastlinných látok (prítomné zväčša vo vrchnej vrstve plodov). Pekným príkladom je pestrá šalátová misa s medovým dresingom, alebo pikantný nákyp s arašidmi a čili.

Pre každý typ niečo

Recepty pre milovníka experimentu


Zdravé potraviny

6 potravín pre zdravý štart do nového roku

Zeleninové čipsy namiesto zemiakových

Vyskúšajte namiesto fritovaných zemiakových čipsov zdravší variant – opekané zeleninové čipsy. Majú podstatne menší podiel kalórií, zato viac výživných látok a spravidla neobsahujú žiadne zvýrazňovače chutí.

Zelený čaj namiesto kávy

Káva i čaj sú typickým príkladom ranných kofeínových životabudičov. Zelený čaj je však z viacerých aspektov zdravší. Prispieva k psychickej rovnováhe, pomáha odbúravať stres i napätie. Najmä v zimnom období chráni organizmus pred vírusmi spôsobujúcimi prechladnutie.

Celozrnný chlieb namiesto toastu z bielej múky

Čo je na raňajky pre nás vhodnejšie – toast z bielej múky alebo celozrnný chlieb? Faktom je, že celozrnná alternatíva lepšie zasýti, zároveň je bohatšia na cenné živiny. Odborné štúdie tiež dokázali, že konzumácia celozrnných produktov chráni naše telo pred obezitou, cukrovkou 2. typu a srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Viac zeleniny namiesto ovocia

Niet pochýb, že ovocie má v našom povedomí lepší „imidž“ ako zelenina. Ľahko sa konzumuje a chuťovo je taktiež lahodnejšie ako mnohé druhy zeleniny. Aby sme však zlepšili prísun životne dôležitých látok do organizmu, mali by sme do jedálnička zaradiť viac zeleniny, ktorá má značne menší podiel cukru ako mnohé ovocie. Povedané inak: Ovocie je zdravé, zelenina je zdravšia.

Minerálna voda namiesto ochutených nápojov

Vedeli ste, že ak vypijete jeden liter ochuteného nápoja, dostanete do tela okolo 400 kalórií naviac? Už len z tohto dôvodu je lepšie siahnuť po nekalorických minerálnych vodách alebo nesladených ovocných či bylinných čajoch. Na zvýraznenie chuti poslúži napríklad čerstvá citrónová šťava alebo mätové lístky, ktoré stačí primiešať do nápoja.

Ovsené vločky namiesto kukuričných lupienkov

Najmä deti obľubujú, keď sa môžu zahryznúť do porcie obľúbených kukuričných lupienkov. Tie popravde obsahujú menej cenných obilnín, zato viac cukru. Lepšou alternatívou na raňajky sú ovsené vločky. Bodujú najmä veľkým podielom cenných živín, minerálov a hodnotných vitamínov. V spojení s kúskami sladkého ovocia (mango, hrozno) budú chutiť malým i veľkým maškrtníkom