Údaje o predajni sa načítavajú.

Vaše údaje boli odoslané.
Chcete zmeniť predajňu?
Zmeniť
Vaša predajňa Kaufland

Naposledy zvolená predajňa

Energia pre prvých 21 kilometrov

Rozhodli ste sa, že budete viac športovať? Výborný nápad! Pravda, v záchvate prílišného zápalu ste  svojmu najlepšiemu priateľovi sľúbili, že s ním pobežíte rovno polmaratón. Pretože sľub sa musí dodržať, musíte ísť teraz do toho. Chýba vám však plán na dosiahnutie cieľa?

Pomôžeme vám, pretože vyvážená a rozmanitá strava je teraz dôležitá. U nás dostanete presne to, čo potrebujete: ovocie a zeleninu pre chutné a zdravé smoothie, čerstvé ryby, mäso a strukoviny ako dôležitých dodávateľov proteínov. Máme aj zdravé aj výživné recepty, vďaka ktorým zvládnete objem tréningu bez dodatočného zaťaženia tela. Stručná príručka na polmaratón obsahuje dôležité tipy, ako sa opatrne pustiť do behania. Čo teraz ešte potrebujete urobiť: pravidelne sa poháňajte a motivujte vpred. Potom už nebude nič stáť v ceste za vaším bežeckým úspechom!

Aktuálna ponuka

Široká ponuka čerstvých potravín

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/72/61/Asset_2277261.jpg

Pozrite sa, čo máme práve v akcii:
Na aktuálnu ponuku

Recepty

Lekcia 2: Ľahká rozcvička v kuchyni

Tipy

Koncový špurt: 4 tipy pre vašich prvých 21 kilometrov

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/57/21/Asset_2295721.jpg

Objem behu zvyšujte postupne

Behať môže každý. Kto si však stanoví ako cieľ polmaratón, mal by si naplánovať 10-12 týždňov, aby sa dopracoval na trať. Od jedného až troch krátkych behov počas prvých týždňov by sa mal objem behu neustále zvyšovať a pred vlastným polmaratónom by ste mali zabehnúť aspoň raz 18 až 20 kilometrov. Vyhľadajte si vo svojej blízkosti skupinu bežcov, ktorá má rovnaký cieľ.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/57/21/Asset_2295721.jpg

Vyvážená strava a odpočinok

Počas posledných 7-10 týždňov platí: menej je viac. Teraz postačujú voľnejšie vytrvalostné behy s následnými stupňovanými behmi. Dôležitá je vyvážená strava a dostatok fáz na odpočinok, aby sa telo mohlo pripraviť na nadchádzajúcu záťaž.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/57/21/Asset_2295721.jpg

Keď nadíde deň D

Veľký deň je tu. Bežecký odev by mal byť ľahký, ale odolný voči poveternostným podmienkam. Obuv musí byť bezpodmienečne „zabehnutá“. Zoberte si so sebou veci na sprchovanie, oblečenie na výmenu, prípadne merač pulzu a svoj transponder.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/57/21/Asset_2295721.jpg

Rovnomerné rozloženie síl

Naposledy by ste mali jesť tri až štyri hodiny pred behom. Najlepšie bude, ak zjete niečo ľahko stráviteľné, ako chlieb s medom a radšej trošku menej, ako príliš veľa. Priamo pred behom sa treba zľahka zahriať, nikdy netreba štartovať stuhnutý. Neplytvajte však zbytočne energiou. Ešte sa trochu napite a môžete vyraziť. Dbajte na to, aby ste na začiatku nevyštartovali príliš rýchlo a aby ste si svoju silu rozdelili rovnomerne.
Držte sa bežcov, ktorí bežia vaším tempom.