Údaje o predajni sa načítavajú.

Vaše údaje boli odoslané.
Chcete zmeniť predajňu?
Zmeniť
Vaša predajňa Kaufland

Naposledy zvolená predajňa

U nás je ponuka našťastie široká - aj pre vegetariánov

Vegetariánsky spôsob stravovania už dávno nie je len okrajovou záležitosťou. Väčšina reštaurácií ponúka medzičasom jedno alebo viacero vegetariánskych jedál a časy, v ktorých boli tofu alebo iné vegetariánske výrobky iba v predajni ekologických potravín, sú už dávno preč. Čo však robiť, ak sa vaše dieťa alebo partner chcú začať z jedného dňa na druhý stravovať bez mäsa? Čo v takomto prípade prichystať na stôl? Aké sú výhody a nevýhody? A mali by sa vôbec deti stravovať vegetariánsky?

V Kauflande máme veľký výber vegetariánskych výrobkov a tiež mnoho receptov na prípravu chutných vegetariánskych jedál. Okrem toho vám prezradíme, na čo dbať, ak sa chcete vzdať živočíšnych výrobkov a či deti naozaj mäso potrebujú, a to aj v prípade, keď to nie je iba krátka fáza ich života.

Aktuálna ponuka

K-Take it veggie - značka pre vegetariánov

Ponuka výrobkov pre vegánov a vegetariánov našej značky K-take it veggie je naozaj široká a poteší aj chuťové bunky "mäsožrútov".

Pozrite sa, čo máme práve v akcii:
Na aktuálnu ponuku

Tipy

Aby vám nič nechýbalo, aj keď sa vzdáte mäsa

Bez mäsa, ale vajcia a mliečne výrobky áno

Vegetariánska strava je úplne bezproblémová, ak sa celkom nevzdáte vajec a mliečnych výrobkov. Dôležitý je vyvážený príjem bielkovín, vitamínu D, B12, železa a zinku.

Dôležitý je príjem bielkovín

Strukoviny a tofu obsahujú veľa bielkovín, ale aj mliečne výrobky ako tvaroh, jogurt alebo syr môžu pokrývať potrebu bielkovín a okrem toho obsahujú vápnik.

Vitamín B12

Pri vitamíne B12 je to trochu zložitejšie, lebo ten sa vyskytuje hlavne v potravinách živočíšneho pôvodu. Ten, kto zje z času na čas ryby, to môže vyvážiť. Napríklad aj syr (ementál, camembert) obsahuje B12. Vykvasená zelenina, ako kyslá kapusta je tiež jeho doplnkovým dodávateľom.

Nezabúdajte na železo

Príjem železa je dôležitý osobitne u žien, ktoré sa stravujú bez živočíšnych výrobkov. Všeobecne sa železo prijíma lepšie v kombinácii s vitamínom C. Preto je vhodné napríklad müsli z času na čas kombinovať s pomarančovou šťavou. Zelená zelenina ako špenát a brokolica obsahujú železo, tiež celozrnný chlieb, strukoviny, orechy, niektoré bobuľové ovocie a huby sú taktiež bohaté na železo. Ale pozor: čierny čaj a káva príjem železa brzdia. 

Vitamín D

Telo si vytvára vitamín D hlavne samo, vďaka slnečnému svetlu. Preto sú aj v zime dôležité prechádzky.

Potraviny, ktoré zabezpečia príjem zinku

Zinok prijmete najlepšie z vajec, mlieka, syra a celozrnných výrobkov.

Nové: Leták "Späť do školy"

Aj keď bude mať škola ešte pár týždňov zatvorené, s našou ponukou sa viete pripraviť na jej otvorenie už teraz.

Nové: Leták "Späť do školy"