Údaje o predajni sa načítavajú.

Vaše údaje boli odoslané.

U nás je ponuka našťastie široká - aj pre vegetariánov

Vegetariánsky spôsob stravovania už dávno nie je len okrajovou záležitosťou. Väčšina reštaurácií ponúka medzičasom jedno alebo viacero vegetariánskych jedál a časy, v ktorých boli tofu alebo iné vegetariánske výrobky iba v predajni ekologických potravín, sú už dávno preč. Čo však robiť, ak sa vaše dieťa alebo partner chcú začať z jedného dňa na druhý stravovať bez mäsa? Čo v takomto prípade prichystať na stôl? Aké sú výhody a nevýhody? A mali by sa vôbec deti stravovať vegetariánsky?

V Kauflande máme veľký výber vegetariánskych výrobkov a tiež mnoho receptov na prípravu chutných vegetariánskych jedál. Okrem toho vám prezradíme, na čo dbať, ak sa chcete vzdať živočíšnych výrobkov a či deti naozaj mäso potrebujú, a to aj v prípade, keď to nie je iba krátka fáza ich života.

Aktuálna ponuka

K-Take it veggie - značka pre vegetariánov

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/90/69/Asset_2289069.jpg

Ponuka výrobkov pre vegánov a vegetariánov našej značky K-take it veggie je naozaj široká a poteší aj chuťové bunky "mäsožrútov".

Pozrite sa, čo máme práve v akcii:
Na aktuálnu ponuku

Tipy

Aby vám nič nechýbalo, aj keď sa vzdáte mäsa

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Bez mäsa, ale vajcia a mliečne výrobky áno

Vegetariánska strava je úplne bezproblémová, ak sa celkom nevzdáte vajec a mliečnych výrobkov. Dôležitý je vyvážený príjem bielkovín, vitamínu D, B12, železa a zinku.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Dôležitý je príjem bielkovín

Strukoviny a tofu obsahujú veľa bielkovín, ale aj mliečne výrobky ako tvaroh, jogurt alebo syr môžu pokrývať potrebu bielkovín a okrem toho obsahujú vápnik.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Vitamín B12

Pri vitamíne B12 je to trochu zložitejšie, lebo ten sa vyskytuje hlavne v potravinách živočíšneho pôvodu. Ten, kto zje z času na čas ryby, to môže vyvážiť. Napríklad aj syr (ementál, camembert) obsahuje B12. Vykvasená zelenina, ako kyslá kapusta je tiež jeho doplnkovým dodávateľom.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Nezabúdajte na železo

Príjem železa je dôležitý osobitne u žien, ktoré sa stravujú bez živočíšnych výrobkov. Všeobecne sa železo prijíma lepšie v kombinácii s vitamínom C. Preto je vhodné napríklad müsli z času na čas kombinovať s pomarančovou šťavou. Zelená zelenina ako špenát a brokolica obsahujú železo, tiež celozrnný chlieb, strukoviny, orechy, niektoré bobuľové ovocie a huby sú taktiež bohaté na železo. Ale pozor: čierny čaj a káva príjem železa brzdia. 

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Vitamín D

Telo si vytvára vitamín D hlavne samo, vďaka slnečnému svetlu. Preto sú aj v zime dôležité prechádzky.

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/slo/71/28/Asset_2217128.jpg

Potraviny, ktoré zabezpečia príjem zinku

Zinok prijmete najlepšie z vajec, mlieka, syra a celozrnných výrobkov.